FANDOM

SmilePrettyCureLogo1
Smile Precure!
619StkBrGRL
Kanji スマイルプリキュア!
Rōmaji Sumairu PuriKyua!
Informacja Główna
Dyrektor Takashi Otsuka
Studio Toei Animation
BTI Studios (Glitter Force)
Sieć Takashi Otsuka
TV Asahi
Netflix (Glitter Force)
Rozpoczęcie 05.02.2012 - 27.01.2013
23.09.2016 - 02.10.2016 (Glitter Force)
Odcinki 48 (Lista odcinków)
40 (Glitter Force)
film Precure All Stars New Stage: Przyszli Przyjaciele
Smile Precure!: Ehon no Naka wa Minna Chiguhagu!
Poprzedni Suite Precure♪
Następny Doki Doki! Precure
Opening Let's go! Smile Precure!
Glitter Force
Ending Yay! Yay! Yay!
Uśmiech w Pełni Rozkwitu!
Wake Up, Shake Up
What We Need
Run (All Together)
All Stars
Believe in You
Glitter Force (remix)
You Can't Stop Me
Yeah
Every Woman
Lucky Girl

Smile Precure! (スマイルプリキュア! Sumairu PuriKyua!?) w tłumaczeniu na polski "Uśmiechnięte Precure!"- japońskie anime i dziewiąta seria z cyklu Precure stworzonego przez Izumi Todo. Seria została wyprodukowana przez Toei Animation i miała swoją premierę w TV Asahi w dniu 05 lutego 2012. Seria także powstała z polskim dubbingiem pod nazwą Glitter Force. Motywem przewodnim serii są baśnie.

Opis FabułyEdytuj

Smile Precure!Edytuj

Kraina baśni Märchenland zostaje zaatakowana przez złego imperatora Pierrota. Wróżka Candy zostaje wysłana na Ziemię w poszukiwaniu legendarnych Precure. Nowo przebudzone wojowniczki stają przed zadaniem zebrania skradzionych Decorów i pokonania Królestwa Bad End, którego wysłannicy pragną doprowadzić świat do jak najgorszego zakończenia.

Glitter ForceEdytuj

Pięć dziewczynek odkrywa, że wspólnie tworzą legendarną grupę superbohaterek: Glitter Force, która ma ochronić Ziemię przed baśniowymi złoczyńcami. Są słodziutkie, błyszczące i obdarzone supermocą. Teraz przyjaciółki muszą ocalić świat przed złymi mocami.

CharakteryEdytuj

PrecureEdytuj

  • Miyuki Hoshizora (星空 みゆき Hoshizora Miyuki?) / Cure Happy (キュアハッピー Kyua Happī?) - 14-letnia dziewczyna interesująca się książkami i bajkami, która przeniosła się do Średniej Szkoły Nanairogaoka. Jak wcześniejsze liderki, Miyuki jest miła i optymistyczna, ale czasami bywa niezdarna. Jej hasłem jest "Ultra Happy!". Po transformacji staje się Cure Happy i używa mocy światła. W Glitter Force nazywa się Emily (Glitter Lucky) / w języku polskim (Gwiezdne Szczęście).
  • Akane Hino (日野 あかね Hino Akane?) / Cure Sunny (キュアサニー Kyua Sani?) Akane pochodzi z Osaki, należy do szkolnego klubu siatkówki. Jej rodzice prowadzą sklep z okonomiyaki. Akane wydaje się być bardzo żartobliwa, ale potrafi być bardzo zawzięta i uparcie dąrzyć do celu. Po transformacji staje się Cure Sunny i używa mocy ognia. W Glitter Force nazywa się Kelsey (Glitter Sunny) / w języku polskim (Gwiezdny Ogień).
  • Yayoi Kise (黄瀬 やよい Kise Yayoi?) / Cure Peace (キュアピース Kyua Pisu?) Yayoi jest bardzo nieśmiała. Jest utalentowana rysowniczo a jej marzeniem jest zostać sławną mangaką. Na ogół Kise jest płaczliwa i słaba, jednak jest lojalna swym przyjaciołom aż do końca. Po transformacji staje się Cure Peace i używa mocy pioruna/błyskawic. W Glitter Force nazywa się Lily (Glitter Peace) / w języku polskim (Gwiezdny Pokój).
  • Nao Midorikawa (緑川なお Midorikawa Nao?) / Cure March (キュアマーチ Kyua Machi?) Dziewczyna-chłopczyca, posiada dużą rodzinę, jest członkinią szkolnego klubu piłki nożnej. Nao jest bardzo odpowiedzialna, jeśli chodzi o opiekę nad swoim licznym rodzeństwem, jest bardzo opiekuńcza. Po transformacji staje się Cure March i używa mocy wiatru. W Glitter Force nazywa się April (Glitter Spring)/ w języku polskim (Gwiezdna Wiosna).
  • Reika Aoki (青木 れいか Aoki Reika?) / Cure Beauty (キュアビューティ Kyua Byuti?) Jest wice-przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego, oraz członkinią klubu artystycznego, gdzie pisze poezje. Reika jest elegancką, miłą i mądrą dziewczyną, jednak kiedy walczy, potrafi uparcie dążyć do zwycięstwa. Po transformacji staje się Cure Beauty i używa mocy wody i lodu. W Glitter Force nazywa się Chloe (Glitter Breeze) / w języku polskim (Gwiezdna Bryza).

Kraina CzarówEdytuj

  • Candy (キャンディ Kyandi?) Candy jest wróżką zespołu. Została zesłana na ziemię, aby odnaleźć Cure Decor, które mają ocalić krainę Märchenland.
  • Pop (ポップ Poppu?) Wyglądem przypomina lwa, jest drugą wróżką zespołu, jest także starszym bratem Candy. Przybył na ziemię w tym samym celu, co ona.
  • Royale Queen (ロイヤルクイーン Roiyaru Kuīn?) królowa Märchenland oraz matka Candy. W Glitter Force nazywa się (Królowa Euphoria)

Królestwo Złego ZakończeniaEdytuj

  • Pierrot (ピエーロ Piēro?) Jest władcą Królestwa Bad End, wysłał swoich pomocników na Ziemię, aby przeszkodzili Pretty Cure w zbieraniu Cure Decor. W Glitter Force nazywa się (Nogo).
  • Wolfrun (ウルフルン Urufurun?)  jest wysłannikiem Pierrota, którego zadaniem jest ścigać Candy zanim znajdzie Pretty Cure. Jest opierty na złym wilku z Czerwonego Kapturka i trzech małych świnek. W Glitter Force nazywa się (Ulric).
  • Akaoni (アカオーニ Akaoni?) jeden z podwładnych Pierrota, czerwony demon, przypominający "oni" z japońskich bajek, takich jak Momotaro. W Glitter Force nazywa się (Brute).
  • Majorina (マジョリーナ Majorīna?) Jedna z podwładnych Pierrota, czarownica. Często wynajduje różne gadżety mające pomóc w pokonaniu Pretty Cure. Opiera się na złej wiedźmie z "Królewny Śnieżki". Potrafi zmienić się w młodą kobietę. W Glitter Force nazywa się (Brucha).
  • Joker (ジョーカー Joka?) najlojalniejszy Pierrotowi oraz najbardziej niebezpieczny. Przewodzi pozostałą trójką. W Glitter Force nazywa się (Rascal).
  • Akanbe (アカンベー Akanbē?) są potworami przywoływanymi przez złą energie ludzi. Są one tworzone przez fuzję danego obiektu z czerwonym nosem zawierającym moc Pierrota i Cure Decor. Od koloru nosa zależy siła Akanbe. W Glitter Force nazywa się (Bufon).

PrzedmiotyEdytuj

  • Smile Pact - (Gwiezdny Kompakt po polsku) przedmiot na kształt puderniczki. Służy Precure do przemiany.
  • Cure Decor - (Gwiezdny Amulet po polsku) magiczne znaczki, które zostały skradzione przez Pierrota. Pretty Cure muszą je odzyskać.
  • Decor Décor - (Szkatuła po polsku) pudełko na przechowywanie Cure Decor i komunikatów z Pop
  • Princess Candle - (Gwiezdna Różdżka) różdżki, w które zmienia się Smile Pact. Służą do wykonywania ataku Rainbow Burst i jego ulepszeń.
  • Royal Clock - (Królewski Zegar po polsku) pojawił się po skolekcjonowaniu drugiego zestawu Cure Decor. Dzięki niemu Pretty Cure mogą wykonać atak Royal Rainbow Burst oraz Ultra Rainbow Burst.

LokalizacjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W Glitter Force przedstawiają się inaczej "Wytyczamy drogę do szczęśliwego zakończenia bije blask! Nadchodzi Gwiezdna Formacja!"

TowarEdytuj

Proszę odnieść się do strony: Smile Precure! Towar

GaleriaEdytuj

Officialny Art/Profil

Prewiev

Officialna Tapeta Na Pulpit

Linki Do StronyEdytuj

WideoEdytuj

Smile Precure - Opening - Let's go! Smile Pretty Cure! HD 1080p Sub Ita

Smile Precure Opening 2

Smile Precure Opening 2

Smile Precure! Ending Happy version Non-telop Movie

Glitter Force Trailer 1 HD

Glitter Force Trailer 1 HD